Ελάχιστος χρόνος αποκατάστασης - σύγχρονες & αξιόπιστες τεχνικές

Επηρεάζει ο καιρός τον μυοσκελετικό σου πόνο;

Επηρεάζει ο καιρός τον μυοσκελετικό σου πόνο ή μπορείς να προβλέψεις τη βροχή με βάση τον πόνο σου; Δεν είσαι ο μόνος!


Αν έχετε παρατηρήσει ότι ενοχλήσεις στις αρθρώσεις σας, οι μυοσκελετικοί σας πόνοι αλλά και οι πόνοι σε σημεία προηγούμενων χειρουργικών επεμβάσεων κάνουν την εμφάνιση τους μαζί με την βροχή, το φθινόπωρο και τον χειμώνα τότε αυτό το άρθρο είναι γραμμένο για εσάς.
Πολλοί γιατροί έχουν παρατηρήσει – με πρώτο τον Ιπποκράτη, πριν από 2500 χρόνια – ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι, αισθάνονται πόνο στις αρθρώσεις, δυσκαμψία και μυοσκελετικούς πόνους τις κρύες ή βροχερές μέρες, δηλαδή σε κρύο και υγρό περιβάλλον. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται κυρίως σε ανθρώπους που υποφέρουν από καταστάσεις χρόνιου πόνου (ρευματική πάθηση). Όμως εμφανίζεται και σε παλιά τραύματα, όπως για παράδειγμα στα κατάγματα στο χέρι ή στο πόδι ή σε παθήσεις όπως για παράδειγμα το αυχενικό σύνδρομο, η οσφυαλγία,η ισχιαλγία. Τι ακριβώς ευθύνεται λοιπόν για αυτό;
Αν και είναι αμφιλεγόμενη η αιτιολογική συσχέτιση μεταξύ του καιρού και του πόνου στις αρθρώσεις, υπάρχουν επιστημονικές θεωρίες που αξίζει να αναφερθούν.

  • Αλλαγές στη Βαρομετρική Πίεση


Μια δημοφιλής θεωρία είναι ότι τα άτομα με χρόνιο πόνο στις αρθρώσεις μπορεί να είναι ευαίσθητα στις αλλαγές της βαρομετρικής πίεσης. Η βροχή συνήθως συνοδεύεται από πτώση της βαρομετρικής πίεσης. Η χαμηλή βαρομετρική πίεση μπορεί να επηρεάσει τα ευαίσθητα νεύρα και να προκαλέσει συστολή και διαστολή στους μύες, τους τένοντες και κάθε ουλώδη ιστό (π.χ. από προηγούμενο τραυματισμό ή χειρουργείο), δημιουργώντας πόνο.
Παράλληλα, μπορεί με την αλλαγή του καιρού να αισθάνεστε κουρασμένοι, λυπημενοί ή καταθλιπτικοί. Οι διακυμάνσεις της βαρομετρικής πίεσης μπορούν να αλλάξουν τη διάθεση και να προκαλέσουν ακόμη και πονοκεφάλους. Εάν αισθάνεστε πεσμένοι ψυχολογικά, είναι πιο πιθανό να αισθάνεστε χειρότερα και σωματικά καθώς μεγεθύνεται η αντίληψη του πόνου.

  • Μειωμένη ροή αίματος στα άκρα


Όταν η θερμοκρασία πέφτει, το σώμα σας εξοικονομεί θερμότητα περιορίζοντας τη ροή του αίματος στα άκρα και αντλώντας περισσότερο αίμα στους πνεύμονες και την καρδιά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσκαμψία, πόνο στις αρθρώσεις και την πιθανή δημιουργία οιδήματος.

  • Έλλειψη φυσικής δραστηριότητας


Η σωματική δραστηριότητα ανακουφίζει από τον πόνο στις αρθρώσεις, αλλά λόγω καιρού, πολλές φορές η δραστηριότητα περιορίζεται. Έτσι προκαλείται λιγότερη ροή αίματος στους μύες και τις αρθρώσεις, με αποτέλεσμα ακαμψία και πόνο.

Πώς να διαχειριστείτε τον πόνο που σχετίζεται με τον καιρό;


Μπορούν να συνταγογραφηθούν αναλγητικά φάρμακα, τα οποία προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση. Ωστόσο, δεν θα αντιμετωπίσουν την αιτία, πράγμα που σημαίνει ότι όταν υποχωρήσουν τα αποτελέσματα του φαρμάκου, ο πόνος σας θα επιστρέψει.
Για να ξεφύγεται από τον αέναο κύκλο του πόνου, όταν αλλάζει ο καιρός και πέφτουν οι θερμοκρασίες:

  • Προσπαθήστε να ζεσταθείτε.

Αυτό θα επιτευχθεί κάνοντας επάλληλες στρώσεις με τα ρούχα σας (layering) ή με το ντύσιμο με ζεστά ρούχα, με ζεστά ντους, καταναλώνοντας ζεστό φαγητό και ροφήματα, κρατώντας ζεστά τα άκρα σας αλλά και σταθερή τη θερμοκρασία στο σπίτι σας, κάτι που συμβάλλει και στην εξοικονόμηση ενέργειας.

  • Κάνετε χρήση θερμών επιθεμάτων.

Συνίσταται η χρήση ζεστών – όχι καυτών – επιθέματων (κομπρέσες) στις πάσχουσες περιοχές καθώς μέσω της θερμότητας χαλαρώνουν οι μύες, και έτσι ο πόνος μειώνετε.

  • Μειώστε το οίδημα.

Για παράδειγμά με χρήση ειδικών ρούχων (π.χ είδικά γάντια κατα την νύχτα) και με φυσικοθεραπευτική παρέμβαση.

  • Μείνε δραστήριος.

Κάντε ελαφριές ασκήσεις και διατάσεις, συμβουλευόμενοι τον φυσικοθεραπευτή σας.

  • Βελτιώστε τη διάθεσή σας.

Δημιουργήστε, κάνετε πράγματα που σαν κάνουν ευτυχισμένους και απολάυστε τη ζωή με αισιοδοξία.

  • Ξεπεράσετε τον πόνο σας.

Για να συνεχίσετε να απολαμβάνετε την αποτελεσματική κινητικότητα των αρθρώσεων ανεξάρτητα από τις καιρικές αλλαγές θα πρέπει να ακολουθήσετε εξατομικευμένη και ακριβής φυσικοθεραπευτική θεραπεία ενδυνάμωσης.

Σε περίπτωση που δεν έχετε καταφέρει να ανακουφιστείτε με τις παραπάνω συμβουλές, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Osteoanaplasis, όπου θα λάβετε οδηγίες από εξειδικευμένο φυσικοθεραπευτή, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητά σας.

Μοιραστείτε το άρθρο αυτό

Σας ενδιαφέρουν...

«Κουβάλα» την γνώση, με τον σωστό τρόπο!

Η σχολική τσάντα είναι ένα αναπόσπαστο αξεσουάρ για κάθε μαθητή. Πέρα από τον απλό ρόλο της μεταφοράς σχολικών ειδών, η σωστή επιλογή της τσάντας άλλα και η σωστή μεταφορά της προάγει την υγεία και την ευεξία του μαθητή.

Surf, χωρίς τραυματισμούς!

Τόσο οι επαγγελματίες όσο και οι ερασιτέχνες surfers πρέπει να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις για την αποφυγή τραυματισμών. Δεν αρκεί το τέλειο κύμα!

Μετάβαση στο περιεχόμενο