Ελάχιστος χρόνος αποκατάστασης - σύγχρονες & αξιόπιστες τεχνικές

Ώρα να κοιμόσαστε σωστά!

Αισθάνεστε διαρκώς εξαντλημένοι, παρά το ότι έχετε κοιμηθεί επαρκώς; Νιώθετε πιάσιμο στους μύες, όταν ξυπνάτε; Όλα αυτά μπορεί να οφείλονται στην κακή στάση του σώματος μας, κατά τη διάρκεια του ύπνου, γεγονός που ενδέχεται να προκαλέσει διαταραχές στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και να δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον.
Μέσω της εύρεσης της ιδανικής θέσης ύπνου, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι δεν ασκείται πίεση στους μύες και τις αρθρώσεις, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ειδικότερα, οι πάσχοντες από κάποια μυοσκελετική νόσο χρειάζεται να μεριμνούν ιδιαιτέρως για τη διατήρηση σωστής στάσης του σώματος.

Όταν κοιμόμαστε μπρούμυτα, εντείνεται ο κίνδυνος εκδήλωσης πόνου στους μυς και στις αρθρώσεις, καθώς και το ενδεχόμενο πίεσης στον αυχένα ή/και στους ώμους.
Η συγκεκριμένη στάση του σώματος δεν συνιστάται από τους ειδικούς, διότι ασκείται έντονη πίεση σε όλη την έκταση του σώματος. Το κεφάλι παραμένει στραμμένο προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση για πολλή ώρα.
Φανταστείτε να κοιτάτε όρθιοι προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση επί δύο ή και παραπάνω συνεχόμενες ώρες. Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι η παρουσία πόνου, εξαιτίας της διάτασης των αυχενικών μυών. Πέραν αυτού, όταν κοιμάστε μπρούμυτα, ο λαιμός εξαναγκάζεται να τεντώνεται προς τα πίσω, με τελικό επακόλουθο τη συμπίεση της σπονδυλικής στήλης.
Ωστόσο, αν δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από τη συγκεκριμένη συνήθεια, προσπαθήστε να μην κοιμάστε μετακινώντας το ένα πόδι προς τα πάνω. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να οδηγήσει στην εμφάνιση πόνου, διότι επιφέρει τη στροφή του ισχίου και της οσφύος. Επιπλέον, συνιστούμε να χρησιμοποιείτε σχετικά λεπτό μαξιλάρι, ούτως ώστε να περιοριστεί η πιθανότητα πρόκλησης πόνου στον αυχένα.

Όταν κοιμάστε στο πλάι, ο ώμος και το ισχίο συμπιέζονται
Πρόκειται για την πιο δημοφιλή στάση ύπνου. Είτε στη δεξιά είτε στην αριστερή πλευρά, η συγκεκριμένη στάση ύπνου ευθύνεται για την πρόκληση ή επιδείνωση του πόνου στον ώμο ή στο ισχίο.
Παρά ταύτα, αν σας βολεύει να κοιμάστε στο πλάι, καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα χονδρό μαξιλάρι.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσει να υποστηριχθεί επαρκώς ο αυχένας σας. Επίσης, να κρατάτε ελαφρώς λυγισμένα τα γόνατα σας και να τοποθετείτε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα, με στόχο τη μείωση της καταπόνησης της μέσης σας.
Συν τοις άλλοις, όσο κοιμάστε στο πλάι, η σιαγόνα της κάτω γνάθου πρέπει να είναι στραμμένη σε ευθεία γραμμή. Ιδανικά, προτείνεται να κοιτάτε ευθεία και ο κόγχος του αυτιού να ευθυγραμμίζεται με τους ώμους.

Αυτοί που κοιμούνται ανάσκελα εμφανίζουν λιγότερους πόνους στο σώμα
Βάσει σχετικών ερευνών, η συγκεκριμένη στάση ύπνου είναι η πιο ενδεδειγμένη. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενός χαμηλού μαξιλαριού, που προάγει τη στήριξη του αυχένα, τα άτομα που κοιμούνται ανάσκελα διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο πρόκλησης σωματικού πόνου και καούρας.
Αλλάξτε τη θέση του σώματος σας, κατά τη διάρκεια του ύπνου, προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος τραυματισμού
Λόγου χάρη, αν κάποιος ξαπλώνει μόνο από την αριστερή πλευρά του σώματος του, ενδέχεται να αισθανθεί πόνο στον αριστερό του ώμο, ενώ ο ύπνος μόνο σε ύπτια θέση σχετίζεται με την εκδήλωση πόνου στην πλάτη και στον αυχένα. Γι’ αυτό, συνιστάται να αλλάζετε, ενώ κοιμάστε.

Πρόσθετες συμβουλές, που μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα του ύπνου σας, είναι οι ακόλουθες:

  • Χρησιμοποιείστε ανατομικό μαξιλάρι για στήριξη του αυχένα.
  • Είναι σημαντικό το μαξιλάρι να είναι σχετικά λεπτό, προκειμένου να μην αναγκάζεται ο αυχένας σε κάμψη, δηλαδή το σαγόνι να μην τείνει να ακουμπήσει το στήθος.
  • Να χρησιμοποιείτε μόνο ένα μαξιλάρι κάτω από το κεφάλι σας. Περισσότερα του ενός μπορεί σταδιακά να επιφέρουν την παραμόρφωση της σπονδυλικής σας στήλης.
  • Καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα ακόμη μαξιλάρι κάτω ή ανάμεσα στα γόνατα.
  • Αν βολεύεστε να κοιμάστε μπρούμυτα, αποφύγετε να βάζετε μαξιλάρι κάτω από το κεφάλι.
  • Το στρώμα που κοιμάστε δε θα πρέπει να είναι τόσο μαλακό, σε σημείο που το σώμα σας να «βουλιάζει» μέσα, αλλά ούτε και τόσο σκληρό, ώστε το σώμα σας να παραμένει σε ευθεία. Το στρώμα πρέπει να συγκρατεί να κρατά όλες τις φυσιολογικές καμπύλες της σπονδυλικής σας στήλης.

Για περισσότερες συμβουλές, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Osteoanaplasis, όπου θα λάβετε οδηγίες από εξειδικευμένο φυσικοθεραπευτή, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητα σας.

Μοιραστείτε το άρθρο αυτό

Σας ενδιαφέρουν...

«Κουβάλα» την γνώση, με τον σωστό τρόπο!

Η σχολική τσάντα είναι ένα αναπόσπαστο αξεσουάρ για κάθε μαθητή. Πέρα από τον απλό ρόλο της μεταφοράς σχολικών ειδών, η σωστή επιλογή της τσάντας άλλα και η σωστή μεταφορά της προάγει την υγεία και την ευεξία του μαθητή.

Surf, χωρίς τραυματισμούς!

Τόσο οι επαγγελματίες όσο και οι ερασιτέχνες surfers πρέπει να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις για την αποφυγή τραυματισμών. Δεν αρκεί το τέλειο κύμα!

Μετάβαση στο περιεχόμενο